Nikon Imaging | Eesti | Europe

18-10-2018

Nikoni saadik David Yarrow pildistab loomi ja inimesi, kes Keeniat koduks kutsuvad

Uus pildiseeria kõrvutab põneva Aafrika riigi kahte väga erinevat külge

Amsterdam, Holland, 18. oktoober 2018 – kunstilise fotograafi David Yarrow, kes on Nikoni Euroopa saadik, uus fotograafiaprojekt kajastab Keenia kaht eri külge – alustades Amboseli rahvuspargi tohutute elevantidega, kes on tuntud ka oma suurte võhkade poolest, ja lõpetades riigi sagiva pealinna Nairobi jõugukultuuriga.

Varustatud kaameraga Nikon D850 ja mitmesuguste NIKKORI fikseeritud fookuskaugusega objektiividega, asus David Ida-Aafrika silmapaistvaid elemente kõrvutama, profileerides Amboseli rahvuspargi elevante ja kõrvutades neid Dandoras, Nairobis tehtud hoolikalt lavastatud kohalike gangsterite piltidega – kohas, kus asub maailma üks suurimaid prügilaid.

The Walk of Life – Nikon D850 | 1/1600 sek | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Colossus – Nikon D850 | 1/1250 sek | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Suurte võhkadega elevandid – Amboseli rahvuspark

Amboseli rahvuspargi ääretu savann on koduks mitmesugustele loomariikidele, kuid eriti tuntud on see vabalt liikuvate Aafrika elevantide karjade poolest. Pargis elavad mõned maailma suurimad elevandid, nende suured võhad on nii pikad, et ulatuvad maani. Nendel hiiglaslikel imetajatel on pargis õigus vabalt liikuda. Inimesed kaitsevad neid, kuid ei häiri neid. Olles parki mitu korda enne seda projekti külastanud, soovis David nende Keenia eriliste olendite suurejoonelisust jäädvustada maapinnalt, minnes lähemale kui ükski teine fotograaf enne teda.

David Yarrow rääkis: „Amboseli on nende imeliste loomade pildistamiseks minu lemmikpaik maailmas. See on toores, loodusjõu meelevallas olev amfiteater, kus elab üle kahe tuhande elevandi ja see on suurepärane koht Aafrika elevantide pildistamiseks nende looduslikus keskkonnas. Kui sa oled korra nii suurt elevanti näinud, tead, et sa ei näe oma karjääri jooksul enam kunagi midagi sarnast. Nende jõud, suurus ja silmist selgesti peegelduv inimesele sarnane intelligentsus äratavad minus praegu ja edaspidigi väga suurt aukartust.”

Selle projekti raames jälgis David Timi, kes on üks pargi suurimaid suurte võhkadega elevante. Kuna David on ka varem nii suuri elevante pildistanud, kasutas ta kaamerat Nikon D850 ja loomade lähiportreede tegemiseks objektiive AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR ning AF-S NIKKOR 200mm f2G ED VR II. Objektiiv AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED aga tagas servast serva teravuse maastikupildil, millel elevandikari kaugusesse kõnnib. 

Tänavaelu Dandoras, Nairobis

Reisi teises pooles reisis David Dandorasse, mis on Nairobi idapoolne äärelinn ja mis on kõige paremini tuntud oma suure prügimäe tõttu – see laiub üle 3000 aakri. See pakkus Davidile teistsugust teemat – ja mitte vähem metsikut kui Amboseli rahvuspark – sagivat linnakeskkonda, kus eksisteerivad kõrvuti jõugukultuur ja keskkonnaprobleemid.

David rääkis: „Nairobi äärelinn Dandoran oli Amboseliga võrreldes kui öö ja päev, kuid pildistamiseks sama keeruline ja põnev subjekt. Prügimäe mastaapsus polnud millegi varemnähtuga võrreldav ja see sisaldas palju keemilisi jäätmeid. Jõugukultuur on piirkonnas tavaline nähtus, mis tähendab, et pildistamine võib olla ohtlik tegevus. Pidin tegutsema ettevaatlikult.”

Nagu Amboseliski, soovis David siingi pildistada stseeni, mis on läänemaailmast kaugel. Olles eelnevalt ühendust võtnud kohaliku jõugu liikmetega, kes nõustusid pildistamisobjektideks olema, paigutas David nad ümbritsevaga vastuolulisel viisil – iga liige kandis stiilset musta ülikonda – prügimäe taustale, tekitades tõelise kontrasti. 

The Debt Collector – Nikon D850 | 1/200 sek | f/3.5 | 35mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora – Nikon D850 | 1/2000 sek | f/10 | 105mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Lavastatud portreede kõrvutamisel üliloomulike pildistamisobjektidega on Davidi piltidelt näha, kuidas erinevate tehnikate abil saab luua sidusa ja võimsa seeria: “Loodusfotograafia puhul pead tagama, et oled täiuslikul positsioonil, kust tabada käskiv, emotsionaalne kaader – kuid sul puudub kontroll. Kui loom ei luba end pildistada, ei saa sa midagi teha. Lavastatud fotograafia puhul saad liikuda sirgjoones, kujutluspildist valmimiseni. See on fotograafile tõeline võimete proovilepanek nägemaks, kas suudad jäädvustada täiusliku hetke nii nagu plaanisid. Mõlemad stiilid on mulle väga olulised, samuti oli seda nende kahe täiesti erineva Keenia piirkonna profileerimine – inimeste ja metsloomade ühendamine, kes seda kohta koduks kutsuvad.

Kogu reisi vältel kasutas David kaamerat Nikon D850 ja objektiive AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II ning AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Lugege kogu lugu siit

Nikoni Euroopa saadikute programm

Programm Nikoni Euroopa saadikud hõlmab andekaid ja mõjukaid visuaalkunstnikke, kes kasutavad teadlikult valdkonna uusimaid tehnoloogiaid ning sotsiaaltrende, et esindada praegust ajajärku. Nikon andis Davidile võimaluse oma unistuste fotoprojekti realiseerimiseks tema ülemaailmse tuntuse põhjal kunstilise fotograafina.

Lisateabe saamiseks Davidi projekti kohta külastage tema eriprojekti lehte.

Komplekt

Projekti käigus kasutas David järgmisi seadmeid:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200 mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

Davidist

David Yarrow sündis 1966. aastal Glasgow’s Šotimaal. Ta alustas fotograafiaga varakult ja jäädvustas juba 20-aastaselt ajalehe The Times fotograafina maailmameistrivõistluste finaali Mehhiko pealinnas. Tollel päeval tegi David kuulsa foto, millel Diego Maradona hoiab käes maailmakarikat; pärast seda hakati teda kutsuma olümpiamänge ja arvukaid spordiüritusi pildistama. Alles aastaid hiljem sai talle selgeks, et tõeliselt hästi tunneb ta end loodust dokumenteerides, ning tema tundeid äratavad ja sügavad fotod, mis kajastavad elu planeedil Maa, on talle teeninud suure kunstikogujate järgijaskonna. Aastal 2018 on David enimmüüdud kunstiliste fotograafide seas maailmas kindlalt esirinnas.

Kõik pildid kuuluvad David Yarrowi autoriõiguse alla.